torsdag, augusti 21, 2008

OS-invigning

Klockan 15.09 invigdes OS. Jörgen Persson tände elden i mitt hjärta.
I två veckor har jag ignorerat det som hänt borta i Kina. Dopingen, världsrekorden, häckarna, alla dessa tårar… inget har riktigt berört mig, oklart varför.
Men så kom en 42-årig hallänning och bankade skiten ur sin åttondelsmotståndare och jag skrek rakt ut som min sexgalna granne. Skränet spelade pingpong mellan tapeterna. Glädjen åkte tsunamins rutschkana genom kroppen.
Jörgen slog ut bulgaren!
Bordtennisens Kalles Kaviar besegrade Samsonov i avgörande set!
Om Lotta Schelin var bildskön mot det, tja, eh, maskulina Tyskland så var detta fint på ett mer subtilt sätt. Mer högljutt, mindre fånstirrigt.
Tack Jörgen.
Äntligen har OS börjat.

2 kommentarer:

Malin sa...

men hallå.... jag bor väl inte granne med dig väl? Bordtennis...finns det någon osexigare sport?

Anonym sa...

Jag trodde ärligt talat han skulle åka i kvarten. Just nu är jag mer förvånad än exalterad.